Dag 9 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van de Hoekies Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van de Hoekies Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg de Hoekies

07 Mei 2014 | Verenigde Staten, Page

Man wat was het vannacht fris brr. Zo'n 5 graden. Maar ja we zaten ook hoog bij de Grand Canyon. Het werd wel snel beter maar de harde wind bleef. Na het ontbijt reden we langs de Canyon naar de volgende bestemming. We hebben verschillende stops en elke keer heb je weer een ander uitzicht, echt heel mooi!
Bijna aan het eind gekomen en na heel veel foto's gemaakt te hebben worden de bergen lager en gaat het over in de painted dessert. Mooie gekleurde bergen.. ,alleen wordt het wat bewolkt en dat is jammer want met zon zijn de kleuren nog mooier. We maken weer een stop en lopen langs een soort sierraden markt. Het wordt gerunt door een Navajo indiaan. We rijden door het Navajo reservaat en er zijn overal van die marktjes. Laura en ik gaan kijken naar alle mooie kettingen en oorbellen die er liggen en raken aan de praat met de man. Hij vroeg waar We vandaan kwamen en waar we nog heen gingen en zei dat hij in het reservaat woonde en zeeman was geweest. Haha een indiaan en dan zeeman, dat verwacht je niet. Hij vond mijn tattoos mooi en hij had er ook een stel. Klaas en Jeroen hebben een ketting gekocht en ik oorbellen. En Laura heeft nog een foto van ons gemaakt, mijn eerste met een indiaan..
We gingen weer op pad en komen door de mooiste landschappen met heel apart gevormde bergen. Om een uur of 1 kwamen we bij de camping aan en checkten in. Daarna reden we nog een paar mile door naar Lake Powell. Daar hebben we foto's genomen van de Glen Canyon dam die tussen het meer en de Colorado rivier zit. Daarna langs Lake Powell gereden maar het was nogal bewolkt dus het was niet zo mooi als met zon. We gingen op weg naar de camping en nog even een stop bij de Walmart, de supermarkt. We hebben alvast een camping gereserveerd bij Monument valley waar we morgen heen gaan. We zitten nu in de camper want het is hier nog best hoog dus niet meer zo warm. Morgen komen we in de staat Utah dus gaat de klok een uur vooruit dus is er nog maar 9 uur verschil met Nederland. Jullie horen morgen meer. Trusten